HMSK består av skjema og dokumenter, og er tilrettelagt for å kunne grupperes og kategoriseres. Systemet kan brukes for å tilfredsstille krav i forhold til lover og forskrifter, og settes opp i samråd med hver bedrift ut fra deres behov.
Kart- og sporingsmodulen gir deg oversikt over kjøretøy av alle merker i ett og samme bilde. En kan kjøre sporing av kjøretøy tilbake i tid (som gir posisjon og tidspunkt). Videre kan informasjon om hvem som er sjåfør med kjøre- og hviletid/arbeidstid, gps-posisjon, med mer hentes frem. Tjenesten krever abonnement på eksternt flåtestyringssystem.
Med ukeplan kan en planlegge ressursbruk av personell og materiell - så langt frem i tid som ønsket. Den ansatte har egen ukeplan og ledelsen har ukeplan over alt personell og materiell i selskapet. Dette gjør at en til enhver tid har oversikt og kontroll på utnyttelsen av personell og materiell, og lettere kan planlegge effektiv bruk av ressursene i selskapet. Man kan legge informasjon og dokumenter til hvert skift - som da er tilgjengelig elektronisk både for leder og ansatt når de trenger det. Dersom det brukes skift med timer, blir den ansattes timer automatisk overført til den ansattes timeføring. Det eneste den ansatte behøver å gjøre, er å godkjenne timene i timeføringsbildet.
AdmMit analyserer både kjøre- og hviletid og arbeidstid i forhold til gjeldende regelverk - alt på ett sted. Varsling ved brudd - rapportering til/fra sjåfør skjer elektronisk. Nedlasting av filer skjer gjennom kjøretøyets flåtesystem (krever abonnement), eller ved opplasting av filer fra eksternt nedlastningsverktøy. Med AdmMit kan du kontrollere at regelverket blir fulgt!
Regnskapsrapport gir online tilgang til selskapets egne regnskapstall, fordelt på avdelinger og prosjekter. Man har alltid ferske tall å styre etter, og kan drille seg ned fra total/selskapsoversikt og helt ned til kontonivå og visning av selve grunnlag/bilag. I kombinasjon med andre moduler fra AdmMit, gir dette full oversikt over virksomheten, når som helst og hvor som helst!